Oferta

Misja centrum

Jesteśmy po to, aby Ci #POMÓC

Naszym celem jest wspieranie  rozwoju mowy i komunikacji w oparciu o dobre relacje i wzajemne zaufanie. Od samego początku kładziemy duży nacisk na holistyczne, całościowe podejście do pacjenta. Staramy się współpracować z różnymi specjalistami m. in. fizjoterapeutami, dentystami, psychologami oraz laryngologami.

Oferta werboSENS

Poniżej znajują się główne usługi Centrum NEUROlogopedycznego werboSENS, jeśli nie znalazłeś/aś tego czego szukasz, zadzwoń 511323775

Dlaczego ?

Terapia
dopasowana
do pacjenta

Przy każdym pacjencie i każdej terapii, specjalista dobiera odpowiednio poziom trudności oraz sprzęt jaki ma w planach użyć.

Do każdego podchodzimy indywidualnie.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Przed spotkaniem warto pamiętać o rozmowie z dzieckiem na temat sytuacji, w której się znajdzie-do kogo idzie, w jakim celu, co logopeda będzie sprawdzał. Warto również oswoić wcześniej (patrz. „jak przygotować dziecko do wizyty”) dziecko z dotykiem w obrębie jamy ustnej oraz ocieplić wizerunek logopedy I zachęcić do spotkania.

Diagnoza trwa 50 minut, zazwyczaj początkowo dziecko dostaje zabawki, żeby mogło oswoić się w nowym miejscu I spędzić czas na zabawie, w tym czasie diagnosta przeprowadza szczegółowy wywiad z rodzicem, jednocześnie obserwując dziecko w swobodnej zabawie. Następnie w zależności od wieku dziecka zostaje przeprowadzone badanie. U młodszych dzieci w wieku 3-4 lat bada się umiejętności bazowe, takie jak współpraca z diagnosta, kontakt, słownik czynny I bierny dziecka, sposób realizacji poszczególnych głosek oraz warunki anatomiczne w obrębie jamy ustnej. Całe badanie wydaje się być zwykłą zabawą. Starsze dzieci bada się specjalistycznymi testami językowymi, w których sprawdzane są wyższe funkcje językowe, dodatkowo sprawdzane są umiejętności realizacji głosek, warunki anatomiczne i funkcje mięśni w obrębie jamy ustnej.

Terapia zazwyczaj zaczyna się od pewnego rodzaju rozgrzewki, czyli ćwiczeń oddechowych, artykulacyjnych i luźnej zabawy, następnie przechodzi się do ćwiczeń właściwych dostosowanych indywidualnie do potrzeb pacjenta, gdzie zazwyczaj stopniowo podnosi się stopień trudności wykonywanych zadań. Ostatni etap jest czasem rozluźnienia, podsumowania nowo nabytych umiejętności, wytłumaczenia ewentualnej pracy domowej.

Pierwsze spotkanie trwa do 50 min podczas którego zostaje przeprowadzony szczegółowy wywiad z rodzicem, obserwacja dziecka oraz badanie maluszka. Kolejność jest zależna od nastroju maluszka, preferencji rodzica, stopnia zmęczenia oraz najedzenia dziecka. Po pierwszym spotkaniu diagnostycznym zostają przekazane wstępne zalecenia oraz wskazówki terapeutyczne. Pełna diagnostyka nie zawsze jest możliwa do zrealizowania podczas jednego 50 minutowego spotkania.
Forma i częstotliwość spotkań terapeutycznych nie jest z góry określona, jest zależna od problemów i możliwości małego pacjenta oraz zawsze dobierana względem potrzeb  dziecka.
Na pierwsze spotkanie należy zabrać ze sobą książeczkę zdrowia dziecka, aktualne wyniki wszelkich badań wykonywanych w ostatnim czasie, akcesoria używane do karmienia (smoczek, butelka, gryzak, łyżeczka inne.), wyniki wcześniejszych diagnoz oraz zalecenia od innych specjalistów, zeszyt ( jeśli takowy był prowadzony przez innego logopedę np. w przedszkolu/szkole).
Tak, na pierwsze spotkanie diagnostyczne dotyczące karmienia/ rozszerzania diety należy zabrać ze sobą pokarmy o konsystencjach, z którymi dziecko radzi sobie bez większych zastrzeżeń oraz te z którymi na problemy.
Po umówieniu spotkania prosimy o zanotowanie przyczyny wizyty w gabinecie oraz wszystkich niepokojących Państwa objawów. Warto również przypomnieć sobie przebieg rozwoju motorycznego oraz mowy dziecka, a także zabrać ze sobą książeczkę zdrowia oraz wszelkie dokumenty z dodatkowo przeprowadzonych badań.
Przed przyjściem do gabinetu warto opowiedzieć dziecku, gdzie idzie oraz o co może poprosić go Logopeda (pokazanie buzi, zrobienie śmiesznych min). Spotkanie diagnostyczne przybiera zazwyczaj formę zabawową. Logopeda rozbawia małego pacjenta i nawiązuje z nim pierwsze pozytywne relacje. Logopeda nie wykonuje żadnych czynności badawczych na płaczącym, odmawiającym współpracy dziecku. Przed wizytą porozmawiaj z maluchem, uspokój go, ale nie kieruj do niego słów „Nie bój się. Nic Ci się nie stanie. Nie będzie boleć”, ponieważ będzie to dla niego znak, że skoro rodzic uspokaja to oznacza, że czeka mnie coś złego. Przed wizytą warto pobawić się z dzieckiem np. „w doktora” i wzajemnie pooglądać swoje buzie wewnątrz, będzie to formą przygotowawczą przed badaniem. Można w tym celu wykorzystać latarkę, rękawiczki oraz szpatułkę laryngologiczną. Pozwoli to dziecku oswoić się z dotykiem w obrębie jamy ustnej oraz ułatwi współpracę dziecko-logopeda.