Wiedza

Kodowanie na dywanie

Czym jest kodowanie? Jest to składowa procesu programowania i opiera się na tworzeniu kodu. Podczas zajęć staramy się holistycznie podchodzić do rozwoju najmłodszych. W tym celu oddziałujemy między innymi na doskonalenie: kompetencji społecznych niezbędnych podczas wspólnej pracy, osiąganiu celów, poszukiwaniu… Czytaj więcej »Kodowanie na dywanie

Wady zgryzu

Wady zgryzu, jakie najczęściej spotyka się w gabinecie logopedycznym i jakie niosą konsekwencje: – zgryz otwarty – seplenienie międzyzębowe – przodozgryz – dorsalna wymowa głosek – tyłozgryz – wargowo-zębowa wymowa głosek Dlaczego wady zgryzu i wady wymowy są ze sobą… Czytaj więcej »Wady zgryzu

Ssanie smoczka

Warto zacząć od faktu, iż ssanie nieodżywcze (NNS), pełni bardzo ważną rolę w rozwoju dziecka. Szczytowy odruch ssania u dzieci przypada na 3 – 4 miesiąc życia, natomiast jej wyciszenie na 6 – 7 miesiąc. Pozwala ono maluszkowi na uspokojenie,… Czytaj więcej »Ssanie smoczka

Pozycja spoczynkowa języka

Dziś „POZYCJA SPOCZYNKOWA JĘZYKA” Krótka charakterystyka prawidłowej oraz nieprawidłowej pozycji spoczynkowej języka. Pani Iza wskazuje na co może mieć wpływ nieprawidłowa pozycja. Opracowała: Izabela WachowiczGrafika: Adrian Podsiadły POBIERZ

Niedosłuch

N̅i̅e̅d̅o̅s̅ł̅u̅c̅h̅ (łac. hypoacusis) – zaburzenie ze strony narządu słuchu polegające na nieprawidłowym przewodzeniu lub odbiorze dźwięków. Niedosłuch może występować jako izolowany objaw, lub mogą mu towarzyszyć inne objawy otologiczne, np. szumy uszne lub zawroty głowy oraz pozaotologiczne tworzące określone jednostki… Czytaj więcej »Niedosłuch

Krótkie wędzidełko języka

Wędzidełko niby takie nic… Jak to mówią dzieci „taka biała niteczka pod językiem, która go trzyma i nie pozwala się ruszać” Czym jest zatem ta magiczna biała niteczka? Otóż wędzidełko zbudowane jest z tkanki łącznej włóknistej, która to pokryta jest… Czytaj więcej »Krótkie wędzidełko języka